به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، نسرین نظری اظهار كرد: چون امروزه تلفن در اغلب منازل مددجویان وجود دارد توصیه میشود كه این تكنولوژی در حیطه مراقبتی – آموزشی پرستاران گنجانده شود كه البته استفاده از آن مستلزم آموزش اصول برقراری ارتباط از طریق راههای غیرحضوری است.
وی با بیان اینكه پرستاری تلفنی مقرون به صرفه، آسان و در دسترس است، ادامه داد: پرستاران با استفاده از این روش میتوانند موانع مكانی و زمانی ارتباط را از سر راه بردارند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد كرج افزود: در بررسی 24ساعت پس از بستری نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه شماره تلفن یكی از اعضای خانواده گرفته شد و در هر تماس در ابتدا در دو طرف بخشهایی از مكالمه قبلی را مرور میكردند تا ماهیت اشخاص پشت تلفن مشخص شود در ضمن طول مدت مكالمه بهطور متوسط 15 دقیقه بود سپس پرسشنامه محققساخته اضطراب پر شد كه نتایج مطالعه حاكی از كاهش میزان اضطراب خانوادهها بود.
پایان خبر
|